News
Loading...

Legaturi la Washington: Sevil Shhaideh este nepoata reputatului istoric Kemal Karpat

Sevil Shhaideh tataroaica noastra din Dobrogea nominalizata pentru functia de premier este nepoata reputatului istoric Kemal Karpat.

sursa foto: http://adevarul.ro/


Cine este Kemal Karpat?


Nascut pe 15 februarie 1925 in Babadag, Kemal Karpat a emigrat in 1951 in Statele Unite, unde se stabileste definitiv devenind cetatean american. Cariera acestuia este una remarcabila:


  • 1948 - avocat la Istanbul
  • 1952-1953 - membru al Secretariatului ONU la New York
  • 1957-1962 - profesor universitar Montana State University
  • 1962-1967 - profesor universitar New York University
  • 1966 - director zonal Peace Corps
  • 1967-1979 - profesor universitar University of Wisconsin 
  • 1967 - sef al Middle East studies program
De asemenea a predat la Middle East Technical University, Robert College Istanbul, School of Political Science Ankara, Johns Hopkins School of Advanced International Studies, Princeton University etc.

Kemal Karpat a fost membru in numeroase organizatii si asociatii:


  • International Political Science Association 
  • Middle East Studies Association of North America (membru fondator) 
  • American Historical Association
  • American Political Science Association
  • American Oriental Society
  • American Association for the Advancement of Slavic Studies
  • American Association for South European Studies
  • Bulgarian Studies Association
  • Romanian Studies Association
  • Turkish Studies Association
  • American-Turkish Society
  • Middle East Institute 
  • Royal Asiatic Society
Dealungul timpului a primit numeroase distinctii din partea:
  • Rockefeller Foundation 
  • Harvard University
  • Social Science Research Council
  • State of Wisconsin
  • American Association of Learned Societies
De asemenea Kemal Karpat a fost consultant la Casa Alba pentru Ronald Reagen si Jimmy Carter.


„În străinătate treceam printr-o serie de greutăţi, cu oameni care încercau să mă exploateze şi să-mi pună frâne în dorinţa mea de a studia. Eu am fost un om liber, care am spus ce am gândit, fără frică, fără rezerve. Unora nu le plăcea. Am vrut un nume simbolic, care nu se pleacă la nimic, care stă dârz în faţa greutăţilor, a ameninţărilor, să-şi păzească demnitatea. Şi în acelaşi timp am dorit un nume care să amintească de originea mea, de locul natal, de România. Mi-am luat numele după Munţii Carpaţi. Deşi să vă spun drept, până atunci nu văzusem Carpaţii, am creat Carpaţii în mine. Am creat Carpaţii mei. Şi am devenit un fel de munte. Toată familia mi-a urmat gestul.“

-Kemal Karpat pentru Adevarul




Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment