News
Loading...

Cum au salvat hypermarketurile economia Romaniei

Deseori, oamenii naivi si prost informati care urmaresc stirile false ale unor site-uri si pagini de facebook fantoma ajung sa fie convinsi ca hypermarketurile sunt un rau care ne distrug vietile si ne fura tara.

In realitate marile lanturi din retail sunt cele care au salvat economia Romaniei. Iata 10 motive care dovedesc asta:



1. Sute de mii de locuri de munca generate
Retailul este principalul generator de locuri de munca. Prezenta marilor retele de magazine a salvat multe zone de la crize sociale majore. Oamenii din orase foarte sarace din zone agricole slab dezvoltate sau unde nu exista resurse supravietuiesc doar datorita acestor magazine care au generat locuri de munca atat direct (magazioneri, manageri, vanzatori, personal intretinere etc.) cat si indirect (industria constructiilor, transporturi, depozitare etc.).

2. "Hypermarketurile ne exploateaza oferind salarii mici"
Nimic mai fals. Acesta este un alt mit propagat in online si apoi in off line fara a avea o baza reala. Lanturile din retail ofera salarii peste minimul pe economie, lanturi precum Kaufland introducand din acest an un salariu minim de 2.000 RON.

3. "Hypermarketurile ne vand produse care sunt refuzate in occident din cauza calitatii scazute"
O alta minciuna este cea referitoare la calitatea produselor. Produsele marcilor internationale sunt identice peste tot in Europa indiferent ca discutam de Londra, Paris, Milano, Budapesta, Atena, Nicosia sau Bucuresti. Aceleasi standarde sunt impuse in toate fabricile de pe teritoriul Uniunii Europene si aceleasi produse se regasesc in toate lanturile.

4. "Hypermarketurile nu sprijina producatorii romani"
Evident si aceasta este o minciuna. Toate lanturile ofera loc vizibil la raft produselor made in Romania. Interesul lor este promovarea de produse made in Romania pentru ca asa sunt reduse foarte mult cheltuielile (costurile de transport si depozitare generate de produsele de import sunt destul de mari). Mai mult lanturile din retail ofera permanent granturi si organizeaza intalniri cu producatorii romani. Problema este insa la producatori. Fie acestia nu ofera produse la calitatea ceruta de lanturi si nici nu doresc sa investeasca pentru a atinge acel nivel al calitatii, fie nu reusesc sa se asocieze intre ei pentru a genera o anumita cantitate constanta de produse.

5. Multe din produsele de pe rafturi sunt made in Romania
Foarte multa lume cumpara produse brand propriu ale lanturilor de retail (winny spre exemplu). De la baterii la mancare si de la caiete la mancare pentru animale. 80-90% dintre aceste produse brand propriu sunt made in Romania. Mai mult de atat, multe dintre aceste produse sunt exportate si in alte tari ale Uniunii Europene.



6. "Hypermarketurile au distrus fostele fabrici"
Fals. Si iata 3 motive pentru care aceasta afirmatie este o minciuna:
  • multe dintre fabrici proveneau din hey rupul comunist si nu isi aveau rostul produsele nefiind de calitate, tehnologia folosita fiind invechita sau pur si simplu nu erau necesare si competitive intr-o economie de piata
  • alte fabrici se aflau in interiorul oraselor, chiar in centrul acestora sau in mijlocul unor cartiere rezidentiale. Iar normele europene si internationale interzic industria in interiorul oraselor din cauza poluarii generate.
  • multe platforme industriale au fost taiate si tirmise la fier vechi in anii '90 de catre oameni de afaceri dubiosi si politicieni corupti mergand sub umbrela iliesciana a sloganului comunist "nu ne vindem tara". Lanturile de retail au preluat astfel de paltforme distruse chiar de catre romani si le-au remodelat si le-au transformat in spatii generatoare de locuri de munca.
7. Hypermarketurile au reintregat in urban zone considerate pierdute
Fie ca vorbim de maidane pline de gunoaie si maidanezi sau de cladiri insalubre locuite de persoane ale strazii ori de terenuri poluate istoric cu chimicale sau petrol (vezi cazul Cora Bratianu din Constanta), marile lanturi au preluat aceste terenuri le-au curatat si le-au redat spatiului urban ajutand la gentrifcarea unor zone "rele".


8. Hypermarketurile au sprijinit piata imobiliara
Aparitia unui hypermarket care a curatat o zona prealabil insalubra (vezi punctul 7) a influentat masiv preturile locuintelor in zona. Mai mult au atras si alte investitii in retail, office sau rezidential ducand la o schimbare radicala in bine a infatisarii acelor zone.

9. Hypermarketurile ofera un mediu sanatos pentru cumparaturi
In marile lanturi de retail produsele sunt depozitate corespunzator. Magazinele sunt curatate si intretinute zilnic. Iar abaterile sunt drastic sanctionate. In timp ce pietele agroalimentare traditionale sunt focare de infectii prost iluminate, maturate din an in paste, in care marfa este depozitata fara a se tine cont de norme de igiena sau temperatura. 

foto: adulmec | http://urbo.ro/

10. Hypermarketurile au dezvoltat infrastructura
Odata cu magazinul in sine dezvoltatorii au construit si infrastructura: largiri de drumuri, sosele noi, amenajari de trotuare si zone pietonale, pasarele pietonale sau pasaje rutiere si sensuri giratorii. Investitii in infrastructura care mai apoi au fost predate comunitatii.


Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment