News
Loading...

Oradea isi extinde doua linii de tramvai

Lucrarea va avea doua obiective:
-Obiectiv 1: legatura pe cele trei directii a liniilor de tramvai in intersectia intre strazile Primariei-Decebal-Calea Aradului
-Obiectiv 2: extindere linie noua pe traseul Calea Aradului-Fagarasului-Atelierelor(cu acces la depou) si legatura pe toate directiile cu strada Cantemir

Finantarea se va face prin POR 2014-2020, valoarea totala a investitiei fiind de 53,4 milioane lei (11,9 mil euro).
Durata prognozata de realizare a investitiei: 30 luni
La ambele obiective calea de tramvai va fi dubla.
Cale dubla: 3.840m
Cale simpla noua: 8.453m
Latimea platformei liniilor: 6,5m
Intersectii reamenajate si semaforizate: 8
Retea de contact: 600V c.c.
Substatii de redresare 20kV c.a./600V c.c.: 2
Iluminat public: 4km

Obiectiv 1:
- intersectia va fi semaforizata din actiunea unor senzori care va sesiza apropierea tramvaiului de intersectie astfel incat acesta sa aiba verde din mers
- platforma va fi umpluta cu piatra sparta, geotextil si pamant vegetal (inclusiv sistem de irigare)

Obiectiv 2:
-cele doua racorduri ale obiectivului vor fi la intersectia Caii Aradului cu Aviatorilor respectiv in Cantemir in actuala racordare
-doua fire de tramvai, cate unul pentru fiecare sens
-lungimea traseului este de 3.840 m pe firul 1 si 3.820 m pe firul 2
-8 tronsoane

Tronson Aviatorilor-Peta DN79
-primul tronson, pe Calea Aradului, va fi pe axa drumului, unde in prezent exista o zona verde
-va disparea banda a doua (a treia cu banda ocupata de parcari) de pe fiecare sens si se vor desfiinta parcarile longitudinale
-tronsonul va fi acoperit cu humus inierbat, mai putin cele trei sensuri giratorii si traversarea DN79 care vor fi asfaltate
-semafoare la capetele tronsonului
-doua statii pe fiecare sens, la intersectia cu Goga si Calinului, inierbate
-se va interveni la suprastructura actualului pod peste Peta

Tronson Peta DN79-intersectie Blajovoci
-calea de tramvai va avea platforma proprie, urmand malul drept al paraului Petei, inierbata
-o statie in dreptul actualei pasarele din spatele complexelor comerciale
-podet cu deschidere de 5m peste un canal de desecare ce porneste din cimitar pana in spatele spatiilor comerciale

Tronson Blajovici-Universitatii
-calea de tramvai va fi in axul actualei strazi Fagarasului, pe platforma proprie delimitata de borduri
-strada Fagarasului se va reloca cu 7,5m spre Universitate
-tot tronsonul va fi inierbat
-intersectiile cu Blajovici si Univeritatii semaforizate
-doua statii la intersectiile de mai sus
-pod peste Peta(posibil o intubare pe cativa zeci de m) in dreptul rectoratului unde strada este ingusta si nu se poate reloca

Tronson Universitatii-Cartier Ceyrat
-se va situa pe partea dreapta a strazii Fagarasului pe platforma proprie, delimitata de borduri
-strada Fagarasului se mentine pe pozitia actuala urmand sa fie modernizata ulterior
-platforma se va situa in incinta Jandarmeriei, care se va reloca pe alt amplasament
-se vor demola ceva anexe ale Jandarmeriei
-tronson inierbat,fara statii

Tronson Cartier Ceyrat-intersectie Fagarasului cu Ronald Reagan
-platforma proprie inierbata pe teren virgin, urmand sinuozitatile Petei
-semafor la intersectia cu Ronald Reagan
-doua statii, cate una pe fiecare sens, care leaga cartierul cu Feldioarei

Tronson intersectie Fagarasului cu Ronald Reagan-strada Thurzo Sandor
-platforma proprie, delimitata de borduri, pe partea stanga a strazii Ceyrat
-strada Ceyrat ramane neatinsa, inclusiv trotuarul
-tronson inierbat,fara statii

Tronson Thurzo Sandor-Aleea Salca (pe strada Atelierelor)
-de o parte si de alta a strazii Atelierelor
-firul 1 traverseaza, dreapta, strada Atelierelor si va ocupa actualele spatii de parcare din dreptul imobilelor existente, iar la capatul tronsonului din nou traverseaza Atelierelor, stanga
-ambele traversari semaforizate
-firul 2 ramane pe partea depoului, unde se vor ingropa doua conducte de termoficare
-doua statii, cate una pe fiecare sens, intersectie Thuro respectiv platforma OTL
-cele doua fire vor fi racordate la linia perimetrala din depou-acces in si din depou
-tronson inierbat, unde permite

Tronson Atelierelor-Cantemir(Aleea Salca)
-platforma comuna cu carosabil
-pe prima portiune se vor realiza linii noi, in exteriorul depoului, dupa care liniile se racordeaza la cele existente, inainte de traversarea paraului Adona
-traficul auto va fi permis doar rezidentilor
-se va moderniza tot racordul de sine din Cantemir
-doua statii pe fiecare fir decalate, la capetele tronsonului

De asemenea proiectul prevede construirea a doua poduri noi peste Peta si repararea unuia existent.


Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment