News
Loading...

Afla si tu care este povestea tanarului ce conduce un imperiu la marginea Bucurestiului.

Alexandru Rosz este un tanar antreprenor ce conduce un business de succes, mai exact este proprietarul restaurantului Cocosu Rosu dar si al fermei ce poarta acelasi nume.  Alexandru a invatat inca de mic secretele afacerii de la parinti sai si in timp au dat si roade.

 

1)    Când și cum ați început pentru a ajunge la acest statut de business men?

 

Pentru un parcurs profesional de succes este nevoie de foarte mult studiu, de incredere in ceea ce avem de oferit si de o atitudine pozitiva.

Afacere este o mostenire de la parintii mei, care au avut incredere in mine si in capacitatea mea de a avea succes, incurajandu-ma sa imi expun ideile si ambitiile. Ceea ce fac eu acum este urmare a unui trecut construit frumos si onest de parintii mei, o afacere de peste 20 de ani pe care ei au infiintat-o, au crescut-o si dezvoltat-o, iar de 8 ani mi-au incredintat-o mie.

Sa ai un plan si obiective bune, fiind greu - aceste calitati nu sunt suficiente. Trebuie sa fii dispus sa dai tot ce poti. Pentru mine, determinarea este o perspectiva. Nu conteaza ce se pune in fata mea. Voi trece prin ea. Sigur ca vor fi rasturnari si intoarceri. Dar, la sfarsitul zilei, trebuie sa te vezi la linia de sosire. Nu exista niciun plan b.

 

2)  Ce sugestii aveți pentru tinerii antreprenori?

 

A avea succes inseamna adesea a invata de la cei care si-au atins deja obiectivele. Avand un mentor este o binecuvantare uimitoare pentru un antreprenor, dar nu oricine poate gasi unul in persoana.

Cea mai mare motivare pentru un tanar antrepenor sta in provocare, in a face un lucru in care crezi si totodata, de a-ti asuma riscuri. In fiecare zi, fa un lucru de care iti este frica, teama. Nu stim niciodata rezultatul eforturilor noastre decat daca le facem, de fapt.

 

3)    Când te-ai gândit prima data sa faci bani pe cont propriu?

 

Atunci cand mi-am stabilit scopuri si obiective.

Pe masura ce mi-am schitat planul, am luat multe decizii cu privire la chestiuni serioase, atat strategia pe care o voi urmari, cat si cele mai putin importante, cum ar fi culoarea hartiei pe care tiparesc. Gândirea acestor decizii in avans este o modalitate importanta de a minimiza timpul pe care il investesc  pentru planificarea afacerii si pentru a maximiza timpul pe care il investesc generand venituri.

 4)  Care au fost problemele cele mai dificile de trecut după ce v-ați deschis firma?

 

Competitia. 

Afacerile noi sunt adesea copilul mic intr-un loc de joaca foarte, foarte mare. Companiile care se tranzactioneaza deja pe piete similare, au deja multe avantaje. Ele au functionat pentru o perioada mai lunga de timp, au acumulat mai multe cunostinte in ceea ce priveste functionarea acestui tip de afacere, cunosc mai bine piata si se pot adapta mai rapid la schimbari.

Ca sa iti mentii afacerea la un nivel inalt, trebuie sa stii ce sa ii aduci clientului ca o noutate.

5) Cum poți evita perioada de criza din punct de vedere al afacerilor?

Gestionarea crizelor ar trebui sa fie intotdeauna proactiva si nu doar reactiva. Am trecut prin mai multe crize, unde cei care au adus cele mai multe valori si impact nu au fost cei care au stat la masa de la inceput. Am gasit de multe ori mari lideri de doua si trei niveluri care asteapta doar o oportunitate - si faptul ca pot face parte din ceva mai mare decat ei insisi, salvand o companie, este adesea suficient pentru a-i atrage si a-i pastra.

Fiecare companie trebuie sa se angajeze in gestionarea proactiva a crizelor prin monitorizarea aspectelor legate de afacere si a societatii in general,  prin evaluarea riscurilor si prin elaborarea unui plan de comunicare in situatii de criza.

6) Care sunt principiile dvs. referitoare la relația cu angajații?

Relatia cu angajatii este foarte importanta pentru productivitatea afacerii. Am in prezent 158 de angajati, pe multi dintre ei ii am cu mine de la inceput.  Stiu ce-i motiveaza, ce-i inspira si ce-i stimuleaza. Cheia succesului meu este identificarea oamenilor talentati si valorificarea muncii lor. Pot spune cu usurinta ca sunt in relatii bune cu toti acestia si impreuna facem o echipa buna.

7) Cum trebuie tratați aceștia pentru a da randament maxim la locul de munca?

Pentru mine, angajatii sunt ca o familie. Este un lucru bun sau rau sa ii numesc asa? Cred ca depinde de modul in care te simti in legatura cu familia ta.

Tratarea angajatilor cu respect inseamna a solicita contributia lor in chestiuni, fiind disponibil pentru acestia atunci cand au o preocupare. Oferindu-le aceleasi niveluri de atentie si apreciere este esential deoarece, fara angajamentul lor de a produce pentru clienti, companiile nu vor ramane in afaceri sau cel putin nu vor avea succes atat de mult pe cat vor. Nimeni nu reuseste in afaceri singur, iar cei care incearca, vor pierde de fiecare data o echipa minunata.

 

8) Care este filozofia dvs. în domeniul conducerii unei firme?

Nu jucati jocuri pe care nu le intelegeti, chiar daca vedeti o multime de oameni care castiga bani din asta. Intelegerea cu adevarat a industriei  este cheia succesului.

 

9) Pe ce puneți accent?

Pe nevoile clientilor. Punerea pe primul loc a clientului, in termeni simpli, inseamna ca o afacere pune nevoile si cerintele unui client inainte de orice si de orice altceva.

Ne straduim sa construim relatii sanatoase cu consumatorii, identificand nevoile lor si oferind clientilor nostri cea mai buna experienta posibila.

 

10) Ce sfat ați da tinerilor care vor sa-si deschidă o afacere?

Sa furnizeze mai mult decat asteapta clientii. Este o modalitate excelenta de a te observa in industrie si de a-ti construi o nisa loiala.  Sa fii un antreprenor de succes este nevoie de multa munca, multa viziune si multa perseverenta.

11) Care sunt strategiile în management de a avea succes?

Analitic si procedural: Liderii strategici trebuie sa se straduiasca mereu sa fie designerul "strategiei perfecte" prin interpretarea pietei si a nevoilor acesteia, plasandu-l in concordanta cu punctele forte, scopul principal, competenta organizatiei si a fortei de munca. Nicio strategie nu este completa decat daca este executata, iar aceasta implementare ar trebui sa fie in stransa legatura sau chiar sa depaseasca planurile de strategie.  Executarea planurilor  pot permite organizatiei sa devina mai proactiva si mai rapida pentru a actiona ca o schimbare a pietei, clientilor si concurentilor care apar in mod continuu.

12) Ce tip de afacere credeti ca va fi profitabila pe viitor?

Astazi, zeci de mii de oameni au in vedere inceperea unei afaceri bazate pe lucrul de acasa si asta din motive intemeiate. In medie, oamenii se pot astepta sa aiba doua sau trei cariere in timpul vietii profesionale. Cei care parasesc o cariera se gandesc deseori la a doua sau la a treia mutare in cariera, fiind la propria lor casa. Persoanele care au facut parte din forta de munca traditionala si sunt pe punctul de a se retrage din acea viata se gândesc la ce sa faca in continuare. Vestea buna: Pornirea unei afaceri la domiciliu este la indemana oricui care doreste sa-si asume un risc si sa munceasca din greu.

13) Cum vedeti situația economica în România,  în viitorii ani?

Cele mai recente estimari spun ca populatia Romaniei este in continua scadere, efect al valurilor de emigrari si al sporului demografic negativ.  Asa cum evolueaza economia romaneasca de cativa ani si cum sunt premise sa evolueze in urmatorii ani, nu vor fi conditii mai bune pe plan economic decat au fost pana la izbucnirea crizei economice.

Situatia economica este ceea ce conteaza cand vorbim de imigratie. Ar trebui ca situatia economica sa fie una buna, iar Romania sa fie suficient de inteligenta sa faca niste politici ca imigratia sa produca mai multe beneficii decat costuri. Este clar ca toti imigrantii care vin aici vor sa si munceasca. Daca ii facilitezi accesul la educatie, la piata muncii, la servicii medicale, imigrantul va face eforturi sa aiba o viata mai buna si va genera venituri inclusiv pentru statul roman.

14) De câți bani are nevoie un tânăr pentru a începe o afacere?

Aceasta este o intrebare dificil de raspuns, deoarece depinde de multe lucruri, inclusiv daca vei inchiria sau cumpara spatiul, locatia geografica, cat de mult va fi nevoie de marketing sau cat de mult consumatorii vor trebui educati cu privire la produsul sau serviciul si beneficiile acestuia. Un alt lucru foarte important este unde se indreapta economia; cat costa construirea produsului sau furnizarea serviciului. Indiferent daca costurile de pornire ale unei afaceri sunt de 5 000 euro  sau   500 000 euro, vei avea nevoie de numere solide. Provocarea consta in gasirea de informatii credibile.

15) Ce recomandări le dati pentru a obține bani pentru o afacere?

Economii proprii.  Asta inseamna ca poti incepe prin a-ti sustine afacerea din fonduri proprii, adica inveti sa traiesti cu putin pentru a-ti transforma visurile in realitate. O astfel de perioada te va ajuta mai tarziu si sa convingi investitorii, fiind o garantie a increderii pe care o ai in produsul tau.

16) Sa obțină un credit bancar sau alta forma de finanțare pentru a însuși acești bani?

Microfinantarea este o sursa de finantare care a luat avant foarte mult in ultimii ani si care este din ce in ce mai utilizata de firmele aflate la inceput de drum.

Aceasta este sursa de finantare pe termen scurt si acopera cheltuielile pentru ca o firma sa se puna pe picioare.

Suma pe care o poti atrage este mult mai mica decat in cazul unui credit bancar datorita conditiilor mult mai flexibilile si mai usor de indeplinit.

 

17) Ce forma legala este cea mai potrivita pentru afacere?

Cel mai important aspect care trebuie avut in vedere de catre un antreprenor la inceput de drum pentru alegerea formei de organizare juridica este ce activitate urmeaza sa desfasoare. Un SRL te va obliga sa astepti sfarsitul primului an de activitate pentru a te bucura de profitul obtinut, iar un PFA manageriat in mod eronat te poate lasa fara intreaga avere personala. Fiecare dintre cele doua forme de organizare juridica are avantajele si dezavantajele ei.

18) Cum își pot promova afacerea?

Social media ofera una dintre cele mai abundente oportunitati de a scala orice afacere, indiferent de tipul de afacere pe care ai inceput-o. De asemenea, ofera o cale de acces rapid si eficient la populatia conectata la nivel mondial. In mod clar, obtinerea unui rezultat masiv nu este o simpla actiune, dar asta nu ar trebui sa va impiedice sa stabiliti un canal de continut in care puteti raspandi valori prin intermediul retelelor sociale pentru a creste gradul de constientizare si vizibilitatea ofertelor.

 

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment