News
Loading...

Podul prabusit din Cluj a fost reconstruit

Noul Pod Traian, finalizat și deschis circulației!
Începând din 30 iunie 2017, circulația pe Podul Traian este redeschisă pentru pietoni, șoferi și bicicliști.
Circulația mijloacelor de transport în comun va fi reluată pe rutele ce traversează podul începând de sâmbătă (gasiți în cele ce urmează informații detaliate comunicate de Compania de Transport Public) .



Podul vechi a fost demolat complet și a fost construit un nou pod nou, cu următoarele caracteristici:
• noul pod Traian are aceeași lungime, de 31,85 m; lățimea a crescut de la 12,40 m la 25 m;
• 4 benzi de circulație (de 3,5m lățime), 2 piste bicicliști (1,6 m lățime), 2 trotuare (cu lățime variabilă 2,25 – 3,5 m);
• suprastructură alcătuită din 11 grinzi prefabricate, cu înălțimea de 1,82 m;
• hidroizolația utilizată este o soluție nouă, inovatoare, cu termen de garanție de 20 ani, care asigură un grad de protecție ridicat în condiții de diferențe de temperaturi mari (iarnă-vară);
• iluminat arhitectural modern;
• pavajul de pe zona pietonală respectă ambientul realizat în zona centrala, respectiv Piața Unirii și trama stradală recent inaugurate, iar parapeții au un design deosebit.
Lucrările au fost realizate de firma SC DIFERIT SRL, iar valoarea contractului încheiat este de 6,5 milioane de lei + TVA.
Scurt istoric Podul Traian 1922 - 1932
Podul vechi, construit în anii '20-'30, avea lungimea de 31,85 m, carosabilul pe pod avea lățimea de 12,40 m, ceea ce corespundea pentru 3,5 benzi de circulație, însă în practică circulația s-a desfășurat pe patru benzi.



Câteva informații despre istoria podului, conform profesorului Vladimir-Alexandru Bogosavlievici de la Colegiul Național "George Barițiu":
- pentru realizarea podului a fost gândit un concurs de proiecte, cu termen de predare în 20 martie 1922, fiind implicată și Primăria municipiului Cluj-Napoca, la fel ca acum;
- au fost 7 proiecte în total, fiecare având un motto/denumire sugestiv(ă); a câștigat proiectul cu motto-ul "Decebal"*;
- proiectul a fost realizat de inginerii Edmund Sebestyen (nume maghiar se citeste: Șebeșten) si Eduard Meisel (evrei amandoi); reprezentau firma Atlas SA din Cluj-Napoca
- podul era cu arc simplu, fara nervuri, latimea arcului avand 17 m si trotuarele pe console de 1,80 m;
- lucrarile de executie a podului au inceput in anul 1928, iar in urma unei licitatii contractul a fost atribuit societatii Inginer Tiberiu Eremia din Bucuresti pentru 6.618.440 lei (in acea perioada valoarea leului romanesc era echivalenta cu cea a francului);
*Firma care a castigat licitatia (Ing. Tiberiu Eremia) au facut si Catedrala Ortodoxa din Cluj-Napoca
- în anul 1930 s-a asfaltat podul (firma Bitumen din Oradea);
- în primăvara anului 1931 au început lucrările pentru parapetul podului, podul fiind dat în folosință în toamna anului 1931, ultimele lucrări fiind cele pentru iluminat public în ianuarie 1932.


---
Circulația mijloacelor de transport în comun pe Podul Traian se reia de sâmbătă
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță reluarea circulației mijloacelor de transport în comun pe Podul Traian, începând din 1 iulie 2017.
Astfel, următoarele linii vor reveni la traseele de bază:
- troleibuze: 3, 4 și 5;
- autobuze: 9, 22 (microbuze), 23, 23L, 26, 26L, 28, 28B, 32B, 36B, 36L, 41, 50, 50L, 52
Linia 1 va reveni la traseul de bază după finalizarea primei etape a lucrărilor de pe latura nordică a Pieței Unirii.
Linia 35 va avea traseul, la mers spre P-ța Gării, din Piața A. Iancu – 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – Horea – P-ța Gării, cu stații suplimentare la Sora și Central. La întoarcere va reveni la traseul de bază, pe str. Burebista – I. Coroian – Traian – Piața M. Viteazul .
Stația Central (pe str. Regele Ferdinand, spre Piața Gării) va rămâne definitivă pentru liniile 3, 4, 5 (troleibuze), respectiv 9, 19, 22, 29, 32B, 35, 42 (autobuze).
Stația Cuza Vodă (între str. David Ferenc și Cuza Vodă) va rămâne în funcțiune, urmând să deservească liniile 19, 29, 42.


---
Momentul inaugurării noului Pod Traian a fost marcat într-un mod inedit - constructorul a stat sub pod la trecerea primelor mașini, iar primul șofer care a traversat podul a primit un cadou simbolic
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment