News
Loading...

Primaria Constanta - licitatie de 255.000 RON

Primaria Municipiului Constanta a lansat licitatia pentru Elaborare documentatii tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii- imbunatatirea mobilitatii in Municipiul Constanta - studii de trafic.

Valoarea estimata fara TVA: 255.000 lei.
Lot 1 - Elaborare documentatie tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii ,,Imbunatatirea mobilitatii in Municipiul Constanta, intre Gara CFR si statiunea Mamaia”, altele –Studiu de trafic,

Descriere succinta: 
Tronsonul de drum reprezentat de bulevardele 1 Decembrie 1918 si Lapusneanu reprezinta una dintre cele mai importante artere de circulatie din Municipiul Constanta, acesta facând legatura între Gara CFR Constanta si statiunea Mamaia. Tronsonul de drum avut în vedere prin proiectul ,,Îmbunatatirea mobilitatii în Municipiul Constanta, între Gara CFR si statiunea Mamaia” asigura în prezent: - transportul public în comun atât la nivelul Municipiului Constanta (pe liniile de autobuz 100, 100 C si 100 Mamaia pentru perioada estivala, precum si liniile de maxi-taxi 302 si 303), cât si la nivel metropolitan si regional (linii de autobuz si microbuz catre localitatile Zonei Metropolitane Constanta, precum si a localitatilor limitrofe acesteia); - legatura cu transportul feroviar – Bulevardul Al. Lapusneanu /1 Decembrie 1918 asigura afluxul turistilor de la Gara CFR catre statiunea Mamaia, - facilitati pietonale (trotuare), acest tronson de drum tranzitând importante zone rezidentiale cum ar fi: cartierele Gara, ICIL, Coiciu,Tomis I, Anadalchioi, Tomis III, Tomis Nord si zona de agrement Parcul Tabacariei, - statii care deservesc transportul în comun. Majoritatea acestor facilitati sunt precare, nu îndeplinesc standardele actuale si nu asigura functionalitatea aferenta. În ceea ce priveste facilitatile destinate biciclistilor si caile de rulare dedicate mijloacelor de transport în comun, acestea sunt inexistente pe toata lungimea tronsonului de drum reprezentat de bulevardele 1 Decembrie 1918 si Lapusneanu, conducând la îngreunarea traficului, la aglomerari si întârzieri în trafic atât a mijoacelor de transport în comun cât si a autovehiculelor proprietate privata. Modul haotic si intensiv de utilizare a celor 2 bulevarde a condus la deteriorarea tramei stradale si a trotuarelor, îngreunând mobilitatea si totodata punând în pericol siguranta traficului si a pietonilor. Infrastructura pietonala aferenta zonei mentionate este de o calitate foarte scazuta, cu suprafete mari deteriorate, cu spatiu pietonal restrâns si in cea mai mare parte neadaptat nevoilor persoanelor cu dizabilitati, fapt ce duce la lipsa sigurantei pietonilor, în special a celor din grupurile cu nevoi speciale (persoane cu dizabilitati, batrâni, copii etc.). Starea tot mai precara a infrastructurii bulevardelor 1 Decembrie 1918 si Lapusneanu si nevoia tot mai crescuta de accesabilizare a spatiului urban impun interventii în infrastructura acestor bulevarde, urmarindu-se încurajarea utilizarii transportului public de calatori si a transportului nemotorizat în vederea scaderii emisiilor de dioxid de carbon în Municipiul Constanta si a îmbunatatirii mobilitatii urbane. Se impune transformarea celor doua bulevarde într-un tronson de drum eficient, sigur, accesibil, prietenos cu mediul care sa conduca la îmbunatatirea calitatii vietii urbane în Municipiul Constanta. 

Lot 2 – Elaborare documentatie tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii ,,Imbunatatirea mobilitatii in Municipiul Constanta, zona B-dul 1 Mai - Soseaua Mangaliei”, altele – Studiu de trafic,

Descriere succinta: 
Tronsonul de drum avut în vedere prin proiectul ,,Îmbunatatirea mobilitatii în Municipiul Constanta, zona B-dul 1 Mai- SoseauaMangaliei”, asigura în prezent : - transportul public în comun atât la nivelul Municipiului Constanta (pe liniile de autobuz 5/43, 2/40, precum si liniile de maxi–taxi 301,302 si 303), cât si la nivelul metropolitan si regional (linii de autobuz si microbuz catre localitatile Zonei Metropolitane Constanta, precum si a localitatilor limitrofe acesteia); - legatura cu transportul feroviar- Bulevardul 1 Mai si Soseaua Mangaliei asigura legatura localitatilor din Sudul litoralului cu Gara CFR, - facilitate pietonale (trotuare), acest tronson de drum tranzitând importante zone rezidentiale cum ar fi: cartierele Gara, Abator, Poarta6, Kilometrul 4-5, Kilometrul 5, - statii care deservesc transportul în comun. Majoritatea acestor facilitati sunt precare, nu îndeplinesc standardele actuale si nu asigura functionalitatea aferenta.

Lot 3 - Elaborare documentatie tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii ,,Acces si mobilitate pietonala in zona centrala a Municipiului Constanta’’, altele – Studiu de trafic.

Descriere succinta 
Bulevardul Ferdinand reprezinta una dintre cele mai importante artere de circulatie din Municipiul Constanta, acesta facând legatura între Gara CFR Constanta, centru si zona Peninsulara (centrul vechi). Bulevardul Ferdinand asigura în prezent : - transportul public atât la nivelul Municipiului Constanta (pe liniile de autobuz 2-43, 5-40, 40C, 43C, 43M, 48, 100, 100C, 101C, linia Mamaia Estival doar în perioada sezonului estival , linia de maxi –taxi 301,302 si 303) cât si la nivel metropolitan. - legatura cu reteaua feroviara deoarece la limita vestica a bulevardului Ferdinand este amplasata Gara CFR Constanta, - o intensa activitate economica: servicii, comert, dat fiind faptul ca la limita estica se afla zona de agrement Portul Turistic Tomis, - facilitati pietonale (trotuare) deoarece acest bulevard tranziteaza importante zone rezidentiale: cartierele Gara, Centru si Centrul vechi; - statii care deservesc transportul in comun.

Text:cosinus

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment