News
Loading...

S-a facut receptia noului pod Agigea

Joi, 19 noiembrie 2015, membrii comisiei de receptie au semnat receptia la finalizarea lucrarilor la Obiectul 1 al investitiei "Pod rutier la km 0+540 al CDMN si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta".

Proiectul "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta" este finantat prin Programul Operational Sectorial in Transporturi (POS-T 2007 - 2013) in proportie de 85% din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de 15% de la bugetul statului, in conformitate cu Contractul de finantare nr. 18/11.09.2009.

Proiectul conecteaza Portul Constanta la Autostrada Bucuresti-Constanta, prin varianta ocolitoare a Municipiului Constanta si face legatura la soseaua nationala existenta prin executarea bretelei de conectare. Pe de alta parte, Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra asigura o legatura directa intre zonele de nord si de sud ale portului Constanta, fara tranzitarea orasului.

Investitia cuprinde doua obiective:
Obiectul 1 - Pod rutier la km 0+540 al CDMN si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta
Obiectul 2 - Bretea rutiera de conectare cu DN39.

Obiectul 1 - Pod rutier la km 0+540 al CDMN si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta, proiectat de catre SC Search Corporation Ltd Bucuresti, are o structura de tip hobanat si este cel mai mare pod de acest gen din Romania. Podul rutier are o lungime totala de 360 metri, o deschidere centrala de 200 metri, iar latimea podului este de 17,4 metri, permitand circulatia pe 4 benzi.

Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare - Marea Neagra este de 18,4 metri. Tehnologia de montaj dinspre apa este o premiera in Romania, fiind elaborata de catre societatile Apolodor Comimpex SRL Bucuresti si TGT Constanta, in colaborare cu consultantul de specialitate SC Luca Way Bucuresti.

Pilonii de pe maluri care sustin tablierul podului prin fascicule de hobane, au o inaltime de 66 metri deasupra nivelului marii.

Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra a fost deschis circulatiei luni, 19 octombrie 2015.

Tot de la aceasta data a fost deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanta, pe ambele sensuri.

Constructor: SC APOLODOR COMIMPEX SRL
Asistenta tehnica: SC POYRY SA actual SC LUCA WAY SRL

De la aceasta data, investitia intra in perioada de garantie, de 24 de luni.




Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment