News
Loading...

Retrospectiva anului de retail 2015 si asteptarile lui 2016

Pentru a ne da seama ce s-a intamplat in retail -ul constantean in anul 2015 trebuie sa privim in urma la anul 2014.
Anul trecut au fost deschise nu mai putin de 16 supermarket-uri in oras si un Lidl in Eforie. 2014 poate fi caracterizat ca razboiul dintre Mega Image si Profi.

Ei bine 2015 a adus cu sine o cadere semnificativa a pietei de retail. Au fost inaugurate doar 3 supermarketuri, toate apartinand de Profi, precum si un hypermarket Kaufland.
Diverta si Domo au spus adio Constantei, iar proiectul World Trade Center a fost ingropat la propriu sub tone de pamant. De asemenea s-a inchis si Baumaxx asteptand reconversia in Le Roy Merlin. KIKa a anuntat ca al doilea magazin se va deschide la Cluj semn clar al ingroparii definitive a proiectului de la Constanta.
Singurele semne bune au fost deschiderea LC Waikiki 2 si a Carturesti 2 precum si intrarea in Romania prin Constanta a Sport Vision. Trebuie sa mai adaugam si poate cea mai importanta investitie in retail pe anul 2015 - deschiderea Cinema City 2 care a adus tehnologia 4Dx in Constanta. De mentionat ar mai fi si reconversia Bricostore in Bricodepot.

Asteptarile de la 2016 nu sunt mari. Certe sunt deschiderea noii aripi a City Park Mall, plecarea Cora din City si sosirea Carrefour si intrarea in Constanta a retailer-ului SUPECO. Poate vom asista la deschiderea LIDL Delfinariu si din nou poate mai dau Profi sau Mega Image vre un semn de viata. Avem si un nou certificat de urbanism pentru fostul proiect Seaside insa slabe sanse sa se inceapa ceva in acest sens.
Surpriza vine din sudul litoralului de la Mangalia unde se va deschide un Kaufland.

Aceasta scadere serioasa si continua a retail-ului arata o scadere a consumului , semn clar al unei economii care nu prea mai merge.

Dar poate totusi 2016 ne va aduce niste surprize placute si inaugurarea noii aripi a City Park Mall va da un impuls dezvoltarii si revenirii pietei.




Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments :

Anonim spunea...

Nu e de vina economia care nu prea mai merge, nu sunt de vina plecarile si venirile in si din Constanta ale unor magazine la fel de neinteresante si cu aceleasi produse care deja exista pe toata piata din Romania, ci faptul ca se forteaza populatia orasului spre consum, spre o gandire consumerista, o prostire a populatiei, pe scurt.
Orice s-ar zice, Constanta e un oras sarac pentru cat de multe oportunitati are, e departe in clasament fata de alte orase ale tarii, arata mizer si infect, iar echipamentele publice se rezuma doar la vesnicele si obositele "mall-uri", hypermarketuri....Prostirea populatiei, cum ziceam.
Cam cat sa dea roade aceasta abordare ? Cam cate parcuri sa mai distrugem ? Cam cate mall-uri sa mai facem, crezand ca vor merge, "lasa ba ca vin prostii, o sa vezi tu" ?
Normal ca nu mai merg la fel de bine ca la inceput...nu e nimic de mirat. Eu sper chiar sa dea faliment multe dintre ele. Abuziv construite si multe alte tunuri date pentru a sufoca populatia....Pana nu deschid cate un Mega Image in sufrageriilor oamenilor, nu se lasa...La Ploieste deja orasul e ingropat la propriu in beton...ne apropiem si noi. Unul din cele mai urate orase ale Romaniei, este a noastra Constanta. Pacat de litoralul ei.

Anonim spunea...

Total gresit, consumul a crescut continuu mai ales in 2015. Motivul pentru care nu mai sunt atat de multe inaugurari este ca piata a ajuns la maturitate, s-a construit mai mult ca celelalte orase mari, Constanta fiind pe locul 2 pe tara (dupa Bucuresti) la numarul de mp de spatii comerciale moderne.