News
Loading...

Baia Mare - un alt oras care si-a privatizat compania de transport public a devenit model de urmat

Asa cum am spus de nenumarate ori singura solutie pentru RATC este regandirea traseelor, desfiintarea maxi-taxi, extinderea liniilor catre suburbii si privatizarea.

In toate orasele din tara in care s-a realizat desfiintarea dubelor si privatizarea companiei de transport, transportul public se desfasoara acum civilizat si eficient.

Dintre aceste orase de departe se remarca Baia Mare. Aici compania de transport URBIS S.A. a primit premiul pentru cea mai performanta companie de transport public din Romania.

Compania dispune de o flota de 20 autobuze si 8 troleibuze Solaris cu care efectueaza curse atat in oras cat si catre suburbii avand un total de 25 de linii.

Recent Primaria Baia Mare a demarat un proiect de modernizare a statiilor de transport in comun. Pentru a moderniza statiile s-a apelat la biroul de arhitectura Archor Studio care a realizat un model ce ingobeaza atat o statie de transport cat si un spatiu comercial.









Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments :

Anonim spunea...

Privatizarea de care spui tu este foarte greu de realizat într-un oras mare , trebuie să vină un investitor puternic care să acopere toate liniile din oraș plus că trebuie să ofere gratuități anumitor categorii sociale cum sunt pensionarii și elevii iar acest lucru este un impediment pentru un srl , în Constanța sunt câteva zeci de mii de pensionari și elevi ori o firmă privată trebuie să își scoată investiția și să meargă și pe profit , deci ?
Iar ca primăria să subvenționeze transportul pensionarilor și al elevilor nu ar fi corect.

Cosmin spunea...

De ce nu ar fi corect ? Sunt curios, sincer !!!

Anonim spunea...

Compania dispune de o flota de 20 autobuze si 8 troleibuze Solaris cu care efectueaza curse atat in oras cat si catre suburbii avand un total de 25 de linii.
Deci cam cate un mijloc de transport pe fiecare linie. Cam ce ritmicitate poate exista?

Marius spunea...

cele 20 de autobuze si 8 troleibuze fac referire strict la marca SOlaris care au fost achizitionate de noi , nu sunt mentionate Mercedesurile si DAF-urile care compun restul flotei dar ele fiind achizitionate mai demult la mana a doua dar care se prezinta foarte bine si in prezent . Ritmicitatea este foarte buna , autobuzele circula la intervale de 10 min in perioada orelor de varf , la 15 min in rest si la 20 de min in zilele nelucratoare . Desi facilitatile de transport pentru pensionari si alte categorii defavorizate sunt aplicate , societatea merge pe profit . Explicatia profitului , dincolo de management ar fi eficienta echipelor de control , de ex pe o linie daca mergi de la cap la coada exista posibilitatea sa fii controlat si de catre trei echipe diferite si in plus mai exista controalele mixte cu politia pe traseu intre statiile de autobus si din care nu ai scapare . Asa ca populatia s-a obisnuit sa foloseasca bilete si abonamente si in definitiv o astfel de societate din asta traieste din vanzarea biletelor .