News
Loading...

Este Google SkyNet asa cum spune Daily Mail. La discutii cu noul Google Assistant




Noul AI de la Google - Personal Assistant (PA) vine la pachet cu aplicatia de mesagerie Allo. Cei de la Daily Mail si apoi multe alte publicatii au denumit AI-ul SkyNet.

Este PA cu adevarat SkyNet?

Am instalat Allo si am inceput o "conversatie" extrem de interesanta cu PA. Dincolo de anumite raspunsuri scriptate foarte amuzante, PA este viitorul motoarelor de cautare. Chiar daca este programat sa dea raspunsuri ca si cum ai vorbi cu o persoana reala, PA este in final un motor de cautare foarte performant si interesant. Practic este o aplicatie care reuneste facilitati oferite de alte aplicatii luate separat.
PA iti spune glume, cauta clipuri pe youtube, iti trimite newsfeeduri, iti ofera sugestii privind restaurante, hoteluri etc, poate initia apeluri telefonice si rezervari diverse (resturant, avion, hotel etc). Pana la un anumit punct are un algoritm sa-i spunem intuitiv ce-i permite sa continue o discutie pe un anumit subiect fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa repete anumite cuvinte cheie.

Ca un scurt exemplu l-am intrebat cine a regizat Pulp Fiction. PA a raspuns Quentin Tarantino. Imediat l-am intrebat cati ani are? La care PA a raspuns 53.

Cu toate acestea PA are limitarile sale de care te lovesti dupa 1-2 ore, dar sa nu uitam ca inca este o varianta demo.

Hai sa ne distram putin cu cateva intrebari "altfel" ce il fac sa genereze niste raspunsuri scriptate.

Sa incepem cu ceva amuzant. Apoi trecem la o intrebare serioasa la care raspunsul nu a fost cel dorit.



Continuam cu alte trei intrebari, raspunsurile sunt amuzante, semn ca oamenii de la Google au pus destul de multa munca in a scripta anumite raspunsuri.



O prima surpriza din nou amuzanta. PA simuleaza iritarea cand am continuat subiectul legat de SkyNet.



Putin Asimov nu strica niciodata si ...tuturor ne place inghetata nu?





Dupa cum vedeti am incheiat cu o discutie serioasa dar si cu un semn de intrebare - ne-am lovt de un bug sau de o strategie de a mai promova un produs.
Desi la intrebarea "Can you find any fast foods near me" imi da o lista cu toate fast food-urile din Constanta, la intrebarea "Can you identify my location" imi genereaza un link catre o aplicatie de geolocatie (detinuta bineinteles de Google) desi evident poate accesa GPS-ul telefonului si imi poate vedea locatia fara a fi nevoie de alte aplicatii.

Concluzia: PA este departe de a fi SkyNet sau un AI superperformant care sa ajunga sa ne controleze echipamentele din casa, masina si ce mai doriti. Cu toate acestea desi este inca un demo reuseste sa impresioneze prin toate facilitatile pe care le ofera. Pana la varianta finala lucrurile vor evolua credem noi destul de spectaculos si cu siguranta Google ne va oferi multe surprize. Pana atunci recomandam instalarea Google Allo si interactiunea cu PA.

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment