News
Loading...

Comuna Fantanele va avea sosea de centura

Situatia existenta

 Zona aferenta comunei Fantanele este o zona cu un puternic potential agricol, productia de culturi agricole fiind considerabila. In perioada de recoltare, traficul cu vehicule grele ce asigura transportului produselor agricole din zona de recoltare catre silozurile de depozitare, ce se realizeaza preponderent pe strazile din interiorul comunei, strazi ce au clasa de trafic T4, trafic usor, cu un numar de 35‐70 V.G. pe zi, creste semnificativ, ceea ce poate conduce la aparitia riscului de deteriorare majora a strazilor existente.

 In prezent comuna nu dispune de o retea de drumuri de exploatare adecvata care sa asigure preluarea traficului descris anterior si dirijarea acestuia in afara zonei aferente intravilanului comunei Fantanele, drumurile de exploatare existente aflandu‐se la nivel de pamant, neavand capacitatea portanta pentru a suporta traficul greu preconizat. Avand in vedere faptul ca strazile existente din intravilanul comunei Fantanele fost recent reabilitate, pentru evitarea degradarii premature a acestora din cauza sporirii traficului in zona in perioada de recoltare, si totodata pentru asigurarea unor conditii optime de siguranta si confort pentru efecuarea transportului produselor agricole catre zonele de depozitare se propune realizarea unei centuri ocolitoare a intravilanului comunei Fantanele realizata in partea de est a localitatii, urmand traseele drumurilor de exploatare existente in extravilan.
Situatia proiectata

Traseul centurii de ocolire a comunei, in lungime totala de 2853.70 ml incluzand bretelele de legatura, va porni de la intersectia cu drumul comunal DC77, va strabate extravilanul comunei, urmand preponderent traseul drumului de pamant dintre parcelele existente, si se va termina la intalnirea tronsonului de drum de exploatare pietruit existent in continuarea strazii Dobrogea, cu realizarea a doua bretele de racordare a strazii Dobrogea cu drumul de exploatare pietruit existent paralel cu aceasta, in partea de est.

 Accesul la terenul studiat se face din DC 77 in partea de sud‐vest si din strada Dobrogei in partea de nord. Avand in vedere faptul ca traseul centurii ocolitoare propuse se intersecteaza cu Valea Nuntasi ce strabate comuna Fantanele, rezulta ca fiind impetuos necesar realizarea unui pod de traversare a respectivului curs de apa. Podul va avea lungimea de 21.00 m, impusa de datele de calcul furnizare de INSTITUTUL NATIONAL DE HIDROLOGIE SI GOSPODARIRE A APELOR cu privire la debitul de apa maxim de calcul a cursului de apa studiat, si o latime totala de 10.40 m, fiind prevazut cu 2 benzi de circulatie cu latimea de 3.50 m, incadrate de trotuare si zona de protectie cu parapet cu latime totala de 1.50 m. Centura ocolitoare studiata va avea partea carosabila cu latime variabila pe tronsoane in functie de latimea sectiunii terenului de amplasament, cu valori cuprinse intre 2.75 m si 7.00 m, si va fi incadrata de acostamente de pamant cu latimi cuprinse intre 0.25 m si 1.00 m , amplasate pe fiecare latura a drumului studiat. Linia rosie, pe baza cotelor minime, urmareste pe cat posibil declivitatile existente, asigurand o panta maxima de sub 4%. Structura rutiera a centurii ocolitoare propuse va avea urmatoarea componenta :

 ‐ strat de umplutura din pamant 0.06 m – 0.36 m
 ‐ strat filtrant din nisip – 0.07 m
 ‐ fundatie piatra sparta – 0.40 m
 ‐ strat de macadam – 0.10 m
 ‐ tratament dublu‐bituminos

 Dupa finalizarea lucrarilor de asfaltare si a celor conexe, se vor realiza marcaje rutiere cu vopsea alba reflectorizanta conform prevederilor SR1848/7‐2004.

Suprafata totala afectata de lucrarile propuse in cadrul prezentei documentatii tehnice va fi de :

 Suprafata carosabila – 12.396,00 mp
 Suprafata pod rutier – 218.40 mp


 Suprafata acostamente – 2341.60 mp



Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment